• DA
    • ENG
00 varer
Karen-Marie Lillelund
Søg
  • Forside
  • Foredrag
    • Foredrag
      • Kommunikation
      • Stress
      • Humor
      • Janteloven
      • Hold balancen
  • Foredrag online
    • Foredrag online
      • Kommunikation
      • Stress
      • Humor
  • Virksomhedsvideo
  • Online kurser
    • Online kurser
      • Kommunikation
      • Storytelling
  • Offentlige arr.
  • Video – Tirsdagstosserier
  • Podcast – Prøvliåhørher
  • Blog
  • Bøger
  • Ringetoner
  • Musik
  • Om Karen-Marie Lillelund
00 varer
BOOKING
+45 5083 8336
mand med paryk angriber med en banan der skal forestille en pistol

Min drønirriterende kollega

admin2021-01-11T09:14:02+01:00

Vi har alle haft én, og det er faktisk næsten ligegyldigt, hvad hun gør. Alt ved hende irriterer dig. Den måde, hun opfører sig på til møder. Den måde, hun spiser sin frokost på. Den måde, hun taler i telefon på. Og det hjælper ikke på sagen, at hun er chefens yndling. Men hvad gør man ved en irriterende kollega?

Vi bruger så utrolig mange timer med vores kolleger. Mange bruger flere timer med dem, end de gør med deres ægtefæller (hvis man ikke tæller nætterne med). Så samarbejdet skal bare fungere.

Men nogle gange får man en kollega, som går en på nerverne. Og før man ved af det, så kan man kun se det irriterende ved personen.

Hvorfor bliver jeg irriteret?

Mennesker har som regel de bedste intentioner, og det er de færreste, der vågner op om morgenen, og tænker: “Nu tror jeg, jeg vil går hen på kontoret og irriterer Karen-Marie mest muligt”. Du må som udgangspunkt gå ud fra, at din kollega ikke er irriterende med vilje.

Derimod kan du måske bruge lidt krudt på at overveje, hvad det er der irriterer dig, og hvorfor lige præcis den kollegas måde at hælde kaffe op på, provokerer dig så meget? Måske minder hun dig om nogen eller noget?

Hvad er det for følelser, hun vækker hos dig? Måske minder hun dig om din mor og din gamle dansklærer. Hvis du er opmærksom på, hvor irritationen kommer fra hos dig selv, er du allerede nået et langt stykke.

Man kommer langt med spørgsmål

Når der er et menneske, man ikke bryder sig om, kan det være en god idé at prøve at forstå personen. Hvad er personens bevæggrunde for at handle som hun gør? Vær nysgerrig og stil spørgsmål til de ting, du ikke forstår (uden selvfølgelig at blive irriteret over, at hun svarer på en virkelig irriterende måde).

Jo mere nysgerrige, vi er på hinanden, jo bedre forstår vi hinanden. Så øv dig i at være nysgerrig på det menneske, der irriterer dig.

Og ja, jeg indrømmer, det er nemt at sige, når man, som jeg, er selvstændig, og den nærmeste kollega er chefkonsulenten – en meget sød gravhund ved navn Nynne, som simpelthen ikke er klog nok til at have skumle bagtanker.

Men selvom det er svært at være åben, nysgerrig og forstående. Så prøv alligevel. Allermest for din egen sjælefreds skyld.

Del gerne

Facebook LinkedIn Email

Skriv et svar Annuller svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *


Related Posts

flere hænder ses knyttet som et fælles team

Jeg vil også gerne hjælpe

Dette kan grisehandl... se mere

Karen-Marie klæder sig ud i flot blå kjole med blomster og palietter

Jeg klæ’r mig ud

Har du et sæt tøj, d... se mere

en glaskugle med naturfænomen inden i balancerer på træstub

Hokus Pokus struktur og fokus

Overspringshandlinge... se mere

ung pige serverer kage

Det var altså os, der inviterede sidste gang!

Er du typen, der hol... se mere

Bedstefar krammer barnebarn

Et ordentligt bamsekram

Jeg er omgivet af i... se mere

dreng undersøger græsset nærmere med stor rød lup

Holder du dig nysgerrig?

Husker du at lære no... se mere

Pas på, du ikke bliver smittet

Det er usundt og de... se mere

2 får ses ansigt mod ansigt

Hvad vil du gerne bede om?

Er du tydelig nok, n... se mere

lille dreng ser meget beslutsom og målrettet ud

Motivation er så mange ting

Motivation er mange ... se mere

grafisk illustration af en person der hulker

Livet er lige dele hulk og kluk

Imorges så jeg en rø... se mere

Seneste indlæg

  • SHOWTIME LILLELUND & DAHL in Horsens on te%
  • Pas på, du ikke bliver smittet
  • Et ordentligt bamsekram
  • Åh, at være en rumraket
  • Verdens bedste følgere på FB

KONTAKT

Karenmarielillelund.dk
v/ Lene Mark Rasmussen
Hillegom Allé 9
2791 Dragør

TELEFON • +45 5083 8336

EMAIL • booking@karenmarielillelund.dk

CVR • 32118771
BANK • 5014-1185657

  • Handelsbetingelser
  • Cookies
  • Persondata

Kontorets åbningstider

Man-tors 9-16.30
Fredag 9-14
JULI 9-14
Lør/Søn Lukket

Kundeservice

Har du spørgsmål vedrørende foredrag, interviews eller lignende er du velkommen til at kontakte PA Lene Mark Rasmussen.

Mens Karen-Marie er på farten, sidder Lene klar ved telefon og mail for at hjælpe dig.


Gå IKKE glip af opmuntring

Få de seneste nyheder om kurser, arrangementer m.m.


    © KAREN-MARIE LILLELUND • Design by WEBstationen
    • Forside
    • Foredrag
      • Foredrag
        • Kommunikation
        • Stress
        • Humor
        • Janteloven
        • Hold balancen
    • Foredrag online
      • Foredrag online
        • Kommunikation
        • Stress
        • Humor
    • Virksomhedsvideo
    • Online kurser
      • Online kurser
        • Kommunikation
        • Storytelling
    • Offentlige arr.
    • Video – Tirsdagstosserier
    • Podcast – Prøvliåhørher
    • Blog
    • Bøger
    • Ringetoner
    • Musik
    • Om Karen-Marie Lillelund